>Reggad på Commo.se huskurer.blogg.se - Lemonad Recept
Hälsa
Webbhotell Lista

Lemonad Recept

Du behöver:

  • 1 liter vatten
  • 3 dl socker
  • 4 ekologiska citroner

 

Du gör så här: Först tvättar du citronerna noga och skalar av det yttersta skalet. Koka sedan upp vattnet. Blanda citronskalet, sockret och saften från alla citronerna i en lagom stor bunke och sen häller du försiktigt över det kokande vattnet.

Nu ska du rör om riktigt så sockret löser sig helt och låt det dra i några timmar. Sedan ska du bara sila genom en ren diskhandduk eller silduk och häll på flaskor.

 
1 Tyra Jonsson:

skriven

Hejsan! Jag undrade om jag kunde få använda några av dina tips på min blogg? jag kommer såklart skriva att det är här i från jag har fått tipsen och länka din blogg.

P.s Har kollat i genom hela din blogg och älskar dina tips!

Svar: Ja visst, bara du länkar till min blogg som sagt!
Saga Cassiopeya

2 Clara:

skriven

Fotar du bilderna till bloggen själv? :)

Svar: ibland och ibland inte, men oftast inte :)
Saga Cassiopeya

3 Wilma:

skriven

Hej, sjukt fin och bra blogg, älskar verkligen den! Undrar vart du hittar alla de bilder som typ ser ut som att man målat som te.x banan bilden på sidan av bloggen eller din profilbild osv.
Är det du själv som gör dom i så fall i vilket program?

Svar: jag laddar först ner dem från shutterstock och sedan använder jag Photoshop
Saga Cassiopeya

4 Anonym:

skriven

Jättefin blogg! Vet du hur många detta räcker till?

Svar: 5-4 personer ungefär
Saga Cassiopeya

Kommentera här: