>Reggad på Commo.se huskurer.blogg.se - Huskurer för torr hy
Hälsa
Webbhotell Lista

Huskurer för torr hy

Hej, jag fick en kommentar idag om att jag borde göra ett inlägg om huskurer för torr hy och jag satte jag mig ner och skrev det direkt!

 

För torr hud är en ansiktsmask gjord på oljor och honung bäst. Banan, avokado, persika, aprikos, mandelolja och äpple gör under för torr hud.

 
 

Ansiktsmask med honung

Du behöver:
1 tesked honung
1 deciliter naturell yoghurt
1/2 avokado

Du gör så här: Mosa avokadon noga tillsätt sedan honungen och yoghurten. Blanda till en jämn smet och applicera sedan på ansikten. Vänta 10-20 minuter tvätta sedan bort den med ljummet vatten.


Ansiktsmask med avokado

Du behöver:
1 avokado
½ banan
1 msk olivolja

Du gör så här: Mosa avokadon och bananen noga, tillsätt sedan olivoljan. Applicera ansiktsmasken och låt sitta i 10-20 minuter. Tvätta sedan av den med ljummet


 

 

 

1 Sarah Persson:

skriven

Skulle behöva göra mig en så man blir fräsck nu innan sommaren! :D

Svar: Bra idé, ska börja jobba med inlägget :)
Jätte fin blogg förresten!
Saga Cassiopeya

2 n:

skriven

har du något knep att typ.. rensa och rena näsan? göra luftgångarna rena osv? inte nässpray...

Svar: Jag det tror jag att jag vet, en så kallad "Nosebuddy" kan man använda till detta.
http://www.yogameditation.com/Products/NoseBuddy/User-manual-for-nose-cleansing
Saga Cassiopeya

Kommentera här: