>Reggad på Commo.se huskurer.blogg.se - Cupcakes
Hälsa
Webbhotell Lista

Cupcakes

Jag bakade jätte goda cupcakes i går som jag tänkte dela med mig på bloggen om, ingen huskur och onyttigt men gott och somrigt. Jag älskar verkligen cupcakes och de här var jätte goda, ska abolut baka dem igen. Jag måste även tacka för alla kommentarer som jag har fått, tack!
 
 
Cupcakes
3 ekologiska äg
g 2 1/2 dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
100 g smör
1 dl mjölk
3 1 /2 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1 nypa salt
Skal och saft av 1 citron
 
Frostingen
60 g mjukt smör
5 dl florsocker
1 tsk vaniljsocker
1 msk färskpressad citronsaft
100 g Philadelphiaost
 
Receptet hittade jag Här
 
Du gör så här: Först sätter du på ungen på 175 grader. Vispa ägg och socker pösigt, tillsätt sedan det smälta smöret och vaniljsockret. Sen i med mjölet och bakpulvret. Vispa varsamt ihop smeten och tillsätt sedan citronen. Sätt sedan in dem i ungen i 10-15 minuter.
 
 
Några bilder från idag Albus (min katt) blev nyfiken på min cupcake som ni ser.
 
 

 
  
1 Livia:

skriven

Vilken fin och fräsch blogg med en massa bra och fiffiga tips!

Svar: Tack vad glad jag blir!
Saga Cassiopeya

2 Amanda:

skriven

Så fin den blev, duktig du är!

Svar: Tack så mycket!
Saga Cassiopeya

3 Linnea:

skriven

Aww, Albus! Det är jätte roligt att baka, ska prova dessa någon regnig dag!

Svar: Gillar också att baka så det kommer nog upp fler recept på bloggen, tack för kommentaren :)
Saga Cassiopeya

Kommentera här: