>Reggad på Commo.se huskurer.blogg.se - Hur du få platt hår
Hälsa
Webbhotell Lista

Hur du få platt hår

 

Idag fick jag en fråga som jag tänkte besvara på i ett inlägg, hoppas det är okey för dig Elsa. Jag gör ibland inlägg om kommentarer för att jag vill skriva ett längre svar.

Jag tycker lockigt hår är superfint, men så är det väl? De som har platt hår lockar håret och de som har lockigt hår plattar det. Lite ironiskt men nu till frågan, jag har letat upp några tips som jag har skrivit ner. Men annars är det ett bra att googla, söka på youtobe och fråga din frisör!

 

  • Du kan stryka dina händer över håret, liksom pressa ner det och sedan hårspeja.Det kanske inte fungerar för dig, eftersom du har så lockgit hår men kan hjälpa.
  • Om man vill platta håret så kan man använda värmeskydd, då slits inte håret lika mycket.
  • Platta håret lager för lager och ta lite hår åt gången, och använd bra produkter och plattång.
  • Ha långt hår, då tynger håret ner lockarna och det blir lättare att platta och kamma.
  • Ha en hårolja (köp hos frisör) så blir håret glansigare och lättare att kamma ut.
 
 
 
 
 
 
 

Har ni några tips?

 

1 Norrby:

skriven

Finna nya behandlingar hos frisörerna som blivit väldigt populära nu, vet inte vad dem heter men det är nästan som en rakpermanent fast det ska skona håret och det håller bara ett tag men kolla om du kan googla upp det. Vet att groupon hade någon deal på det. Dock är det väldigt dyrt :/

Svar: har också hört talas om det, men det var väldigt dyrt som sagt
Saga Cassiopeya

2 Emmy:

skriven

Har hört många tips på hur man får rakare hår utan att använda plattång, då man ofta gör något med håret medans det är vått. T.ex. kan en vanlig fläta göra lockarna mer "vågiga" när de torkar, och sedan lättare att hantera.
En metod jag använde när jag hade långt hår var att sätta upp håret platt runt huvudet med bobbypins efter man klev ur duschen, och låta de torka över natt.

Svar: Smart tips :)
Saga Cassiopeya

Kommentera här: