>Reggad på Commo.se huskurer.blogg.se - Bli fräsch till sommaren
Hälsa
Webbhotell Lista

Bli fräsch till sommaren



Skrubba bort de döda hudcellerna

Skrubba kroppen 1-2 ggr per vecka när du duschar så att död hud försvinner, för kroppen kan du använda en blandning av socker och olivolja. För ansiktet ska man använda ricinolja och bikarbonat och skrubba försiktigt.

 

Nya vanor
Ibland räcker det bara med en ny
frukost eller håruppsättning, det är skönt att kunna byta ut de gamla vanor mot något mer somrigare. Att börja träna och äta nyttigt är också en bra start på sommaren!

 

Noppra ögonbrynen
Ögonbrynen är jätte viktigt för dit utseende. Om du har ljusa ögonbryn och inte målar dem prova, direkt (det gjorde under för mitt utseende). Men för oss som redan målar eller har naturligt mörka så känns det alltid fräscht att noppa.

 

Ny look

Att ha en ny somrig look tycker jag känns fräscht, men nytt smink och nya kläder och smycken. Sommarkläningar och ett ljusa  ögonskuggor står på min önskelista. Måla naglarna tycker jag också är jätte viktigt, ett tips är att man kan göra prickar med hårnålar på naglarna!

 

Färga håret

Visst man kan göra det hos frissan men man kan även bleka det hemma med citron, blanda vatten, citron och honung i en sprejflaska. Spruta jämt över håret och lägg dig ute i solen. Men det är lite riskabelt men roligt om det blir bra (själv ska jag prova i helgen)

 

Vad är era bästa sommartips?



1 Louise:

skriven

Spännande tips det där med håret.. Nu blev jag sugen på att testa =P

Svar: Jag också!
Saga Cassiopeya

Kommentera här: