>Reggad på Commo.se huskurer.blogg.se - Hur får man längre hår?
Hälsa
Webbhotell Lista

Hur får man längre hår?

För ett tag sedan fick jag en fråga som jag tänkte svara på i ett inlägg. Ni får gärna hjälpa mig att svara på frågorna som kommer upp. Kanske ni har ett bättre och fler tips!

 

 

 

 

 

Det snabbaste sättet att få längre hår är en hårförlängning. Annars för man sikta på en mer långsiktigt mål, att få både bättre kvalitet och längre hår.

 

  • Undvik hårfönen, utsätt inte ditt hår för locktången varje dag och låt det självtorka
    när du har duschat. Undvik även att färga.
  • Hårmask en gång i veckan, precis som ansiktet kan det vara bra att göra en inpackning.
  • Massage är också bra för håret, det sägs stimulera hårsäckarna
  • Ät nyttigt och var glad, ja håret påverkas även hur du mår och äter!

 

Annars är det bara att ha tålamod. Om du har vågit hår eller lockigt kan det vara en ide att platta det, då ser det längre ut.

 

Om du vill läsa fler smarta hårtips, klicka Här

 

 

 
 
 
 

 

 

 

1 Norrby:

skriven

Finns ju Hairfinity :) Tabletter som sägs öka drastisk tillväxt.

Svar: Hm men fungerar verkligen dom? Ska kolla upp det :)
Saga Cassiopeya

2 Angus:

skriven

jag har en til!
bli gravid! oj va håret växer! :)

Svar: Haha det visste jag inte :)
Saga Cassiopeya

3 Katta:

skriven

Bra tips!

Svar: Tack!
Saga Cassiopeya

4 Sofia:

skriven

Superbra tips!!

Svar: Tack du, fin blogg :)
Saga Cassiopeya

5 Tusen gånger starkare:

skriven

Bra inlägg :)

Svar: Tack så mycket!
Saga Cassiopeya

6 Elsa:

skriven

Hej! Har (väldigt) lockigt hår och jag undrar om du har några tips för att det inte ska se så väldigt "stort" ut! Jag kan inte riktigt borsta håret heller för att då ser mitt hår riktigt galet ut! Plattar det ganska ofta med det sliter ju mycket på håret! Hjälp?

Svar: Hej Elsa!, jag kommer att svara på din fråga i ett inlägg. Det kommer snart!
Saga Cassiopeya

7 Meya:

skriven

Hej! Vet du hur man kan göra för att få ljusare hår? Jag har rätt ljus blont men skulle nästan velat ha de vitt. Jag vill inte färga de heller.

Svar: Ja de har jag faktiskt, du kan bleka ditt hår med citron. Googla lite så får du bra tips du ska göra. Jag blandade citron och honung och kammade hårt med det. Sedan solade jag i en timme, fungerade super bra :)
Saga Cassiopeya

8 Meya:

skriven

Hej igen! Skulle du kanske kunna göra ett inlägg om detta. Hur konsestensen på håret blev och hur de helt enkelt förändrades. Kanske någon mer exakt förklaring eftersom att jag läst på lite om de men hittar inget "riktigt" svar. Eftersom att du gjort de så undrar jag om du kunde hjälpa mig. Tack på förhand!

Svar: När håret ändrades hur?
Saga Cassiopeya

9 Meya:

skriven

Jag menar då när man blekt sitt hår med citron & honung (:

Svar: Jaha, för mig var konsistensen samma. Men det kan vara olika för alla (:
Saga Cassiopeya

Kommentera här: