>Reggad på Commo.se huskurer.blogg.se - Vita tänder av jordgubbar
Hälsa
Webbhotell Lista

Vita tänder av jordgubbar

Jordgubbar kan ta bort missfärgningar från dina tänder, intresserad? Läs inlägget och få reda mer om huskuren, jag har inte testat den (har inga missfärgningar) så om den fungerar så berätta.

Du behöver:

4 Jordgubbar
2 tsk bakpulver
1 msk vatten

Så här gör du: Krossa de färska jordgubbarna i en skål, blanda sedan ner bakpulver och vattnet. Blanda till en jämn smet, sedan ska du polera tänderna med din blandning. Du kan göra det en gång var tredje månad ungefär.

 

 
1 Linnea :

skriven

Jag fick missfärgning på mina tänder i underkäken efter en period när jag var väldigt sjuk och konstig i magen (det visade sig vara lindrig laktosintolerans) och har stört mig så förfärligt på det för ingen tandborstning hjälper. Men så fort jordgubbarna börjar komma upp här i Österbotten så ska jag glatt pova din huskur:)

Svar: Ett tips är även att handla blekande tandkräm, men lycka till :)
Saga Cassiopeya

2 Katta:

skriven

Jätte fin blogg!

Svar: Roligt att du uppskattar bloggen :)
Saga Cassiopeya

3 milina.blogg.se:

skriven

bra tips! :)

Svar: Tack, fin blogg!
Saga Cassiopeya

4 Katta:

skriven

Tack för tipset :)

5 Aida:

skriven

Jag tror faktiskt att det är bakpulvret som är det som bleker tänderna i detta recept :)

Svar: Jepp du har rätt, men jordgubbarna bleker också :)
Saga Cassiopeya

6 Erik Björkén:

skriven

När min tandställning försvinner så ska jag testa det här!! :)

7 rememberthiis.blogg.se:

skriven

Braa tips :D

8 Ellinor Lindhe:

skriven

Bra tips! :)

Svar: Tack, fin blogg förresten :)
Saga Cassiopeya

9 Anonym:

skriven

Kan de göra någon liten effekt utan jordgubbar eller hjälper inte bakpulvret alls tror du

Svar: Bakpulvret fungerar ensam också, så det fungerar nog!
Saga Cassiopeya

Kommentera här: