>Reggad på Commo.se huskurer.blogg.se - Sminktips
Hälsa
Webbhotell Lista

Sminktips

  • Satsa antingen på ögon eller läpparna i ansiktet, annars det det kletigt ut. Men ett matt läppstift och sotade ögon går ihop till exempel. Bara man väljer att lägga fokus på ögon eller läpparna som sagt.
  • Använd alltid kajal/eyeliner före mascara, annars blir det kletigt och det är stor risk att ögonfransarna klibbar ihop.
  • Oklämda finnar är oftast enklare att sminka över än klämda, tycker jag i alla fall.
  • Ögonbrynsskugga är mycket bättre än ögonbrynspenna (enligt mig), färgen blir jämnare och brynen ser fylligare ut om man använder skuggan!
  • Ha inte för mycket parfym, less is more. Om man har för mycket parfym så blir lukten stickig och onaturlig.

   


 
 

Vad är ert bästa sminktips?

 

 

1 Elise ifrån Bokbloggis:

skriven

Mitt bästa sminktips är att man kan lägga lite babypuder på sin maskara, så blir fransarna längre. :D

Kolla om du vunnit månadensblogg!
http://bokbloggis.bloggplatsen.se/2014/07/01/10770751-manadensblogg-juli/

Svar: Provade nyss, du hade rätt. Smart tips!
Ska snart kika in :)
Saga Cassiopeya

2 Tuva:

skriven

Har man klämt finnar/pormaskar så man har "kläm-märken" kan man lägga läppbalsam på, då blir det mindre rött och märkena försvinner nästan direkt. Funkar för mig iallafall :)

Svar: Bra tips :)
Saga Cassiopeya

3 Meya:

skriven

Mitt bästa sminktips är smink från The body shop! De är nyttigare & jag tycker att de funkar superbra! Deras ansiktsmasker med Vitaminer är dessutom Olala. Och it bara de - De är inte djurtestade samt att pengar när man handlar där går bl.a till Barn i Afrika! De är härligt att veta.

Svar: Ah tack så mycket :)
Saga Cassiopeya

Kommentera här: