>Reggad på Commo.se huskurer.blogg.se - Återfuktande ansiktsmask
Hälsa
Webbhotell Lista

Återfuktande ansiktsmask

Den här ansiktsmasken är riktigt återfruktande och enkel. Har just gjort den själv, det var kladdigt men värt mödan när man fick se resultatet.

Du behöver: Bara honung, enkelt va?

Så här du gör: Först rengör du ditt ansikte, sedan värmer du honung i mikron i 10 sekunder i en mikrotåig skål. Sedan ska du placera honungen jämt över hela ansiktet. Låt det verka i 30 minuter. Sen sköljer du med varmt vatten. Använd helst den fasta honungen men den lösa går också bra.

Se upp med: Det är riktigt kladdigt så se upp, ha gärna på dig en morgonrock och sätt upp håret (det är ett måste för oss med långt hår!).

När jag provade: Det var riktigt kladdigt, och det var tur att jag hade satt upp håret. Jag tvättade först med sminkborttagning, sedan ansiktstvätt och sist honungsmasken. Jag avslutade med min ansiktskräm som jag använder varje kväll (biodroga)

 

 
 
 
 



1 Niniz:

skriven

Den bästa ansiktsmasken, (entligt mig!) den drar ut smuts ur huden, är antibakteriell och återfuktar samtidigt! Första gångerna känns det lite kladdigt och stökigt, men sen tycker jag bara att det är skönt :) Ett tips är att göra det strax innan du duschar, då är det inte hela välden om det kommer i håret... (För OM det gör det så blir det väääldigt jobbigt att kamma ut)

Svar: Tack för de smarta tipsen!
Saga

Kommentera här: