>Reggad på Commo.se huskurer.blogg.se - Huskurer mot allegier
Hälsa
Webbhotell Lista

Huskurer mot allegier

Visst är det skönt nu när det börjar bli sommar, men inte för oss allergiker. Jag är allergisk mot många saker, pollen, pälsdjur, gräs med mera! Så jag har några bra knep till er som vill lindra er allerig. Klicka Här om du vill se några roliga bilder som du kommer att känna igen dig i om du är allergisk!

 

Vet du inte om du har allergi eller om du bara är förskyld? Något som skiljer allergin mot en vanlig förskylning är klådan i halsen, ögonen och näsan.

  • Min pollenallergi dämpas om jag tar medicinerna i förväg, innan pollen säsongen alltså!

  • Skölja ansiktet, ögon och näsa i iskallt vatten, det dämpar faktist. 

  • Se till att ducha och tvätta händerna ofta, pollen till exempel fastnar överallt och du vill nog inte ha det i sängen om du är allerigisk, så se till att byta kläder och ducha!

  • Klia inte, det är nästan omöjligt men att gnugga ögonen gör det bara värre.

  • Andas genom näsan, det är som ett filter som skyddar dig från partiklar eller mikroorgansimer.

 
 
 
 
 
 
1 lollo:

skriven

Hej jag tycker din blogg är jätte bra. Ger bra tips som man enkelt kan göra hemma när som helst. Ska börja följa din blogg, kram

Svar: Tack så mycket, jätte roligt att du vill följa!
Saga

Kommentera här: