>Reggad på Commo.se huskurer.blogg.se - mörka ringar under ögonen
Hälsa
Webbhotell Lista

mörka ringar under ögonen

Jag har en väldigt ljus hudton vilket ger mig mörka ringer under ögonen, man det kan även bero på sömnbrist och kost. Men som är tur att de finns några bra huskrer (lindrar) och sminkproduker (döljer)!
 
 

Huskurer och knep

  • Gurka, en kall potatis bit eller en blöt bomulls tuss under ögat kan lindra påsarna under ögonen (det fungerar bra för mig)
  • Drick inte så mycket vatten innan du går och lägger dig, det sägs förvärra de mörka ringarna under ögonen. Vem vet, bättre att ta det säkra före det osäkra.
  • Ät mycket D, C och E vitamin.
  • Gå och lägg dig i tid på vardagarna och ta sovmorgon på helgerna, är ett bra motto. Att sova länge är också bra och du ser allmänt piggare ut. Citrus gör dig också piggare, i Japan så har de citrus doft på arbetsplatserna så personalen blir pigga och arbetar effektivare.
  • Sov med en extra kudde, att ha huvudet högt är bra!
 
 

Sminktips

Concealer är det bästa man kan täcka över de mörka ringarna, man ska helst ha en ljusare eller rödaktig färg för bäst täckning. Jag har först det och sedan pudret vilket fungerar jätte bra. Röda näsvingar, finnar och andra ojämnheter i ansiktet kan också döljas med en concealer.
 
Klicka Här för att få lite tips hur man ska placera din concealer.
 
 
 
1 Immunförsvaret:

skriven

Hej jag har ett dåligt immunförsvar och är ofta förkyld! Har du tips på hur jag kan stärka de?

Svar: http://www.huskurer.net/nagra-enkla-huskurer-for-att-starka-immunforsvaret-mot-forkylning/
Saga Cassiopeya

2 Anonym:

skriven

Har du slutat på instagram- kontot ???

Svar: Tyvärr
Saga Cassiopeya

3 tuva:

skriven

Hej jag har jätte mörka ringar och många säger eller frågar om jag har blåtiror under ögonen! Skulle betyda guld om alla dina tips hjälper ps. Svara gärna!

Svar: Har liknande problem, men de här tipsen hjälper mig ialla fall :)
Saga Cassiopeya

4 tuva:

skriven

Okej tack för ditt svar, efter jag har använt alla dessa tips kommer det bli skillnad!? Hoppas det för jag tycks nästan bli lite förnedrad..

Svar: Det är olika för olika personer, men en concealer är det bästa man kan täcka över de mörka ringarna :)
Hur menar du att du blir förnedrad förresten?
Saga Cassiopeya

5 tuva:

skriven

Mhm kanske inte förnedrad då men många säger uggla till mig men det är inge mobbning! :) och jag vill inte använda smink jag tycker att man döljer sig bara då!:)

Svar: Okej förstår, men oschysst av dina kompisar att säga så! Men lycka till :)
Saga Cassiopeya

6 lina:

skriven

Hej! Jag är ett barn som har jätte mörka ringar under ögonen! Jag har en fråga 1. Om jag lägger mig 8 varje dag i 3 veckor kommer jag bli ljusare under ögonen då?

Svar: Nej men du kommer se piggare ut på morgonen om du lägger dig så tidigt :)
Saga Cassiopeya

Kommentera här: