>Reggad på Commo.se huskurer.blogg.se - Skolavslutnings special
Hälsa
Webbhotell Lista

Skolavslutnings special

Hej, snart är det skolavslutning (min är fredagen den 13..) och jag har gjort ett special inlägg som ger dig några grymma tips på den toppade looken samt förberedelser.

 

Förberedelser

Använd en ansiktsmask någon dag innan, på skolavslutningen vill man vara extra snygg och en ansiktsmask gör huden ren och tar bort finnar.

Skrubba ansiktet (finns att köpa en kräm som har skrubbeffekter, annars använd socker och olivolja) några dagar före det kommer att ta bort döda hudceller, men gör det innan du går och lägger dig (du blir röd i ansiktet)

Klipp dig, det är alltid fräscht att ta bort de slitna hårtopparna innan sommaren eller få en ny awesome frisyr. Vill själv ha snelugg med vågar inte haha.

Fixa och fila naglarna, du kan också måla dem i en snygg färg som matchar din kläning/outfit.

Öva att gå  i skorna, om du ska ha högklackat. Annars blir det lätt vingligt..

Morgonen före

Kliv upp i bra tid, då har du tid att göra i ordning dig.

Matcha smink och outfit, till exempel om du har en blå klänning borde du ha en blå ögonskugga.

Raka benen, om du nu ska vara barbent.

Locka håret, jag tycker att det är fint och sommrigt med lockigt hår. Det är enkelt och snyggt!

Sätt en blomma i håret, från rabatten (eller köp en plast som där nere), det är perfekt till skolavslutningen!

 

 

Tips på outfit
Har du precis som jag, inte bestämt dig vad du ska ha för kläder på skolavslutingen än? Här jag du några snygga känningar (från Nelly) med mera. Klicka på bilderna för att komma dit du kan beställ dem eller bara ta en bättre titt och checka priserna!

 

 

 

 

Vad ska ni ha på er på skolavslutningen?

 

1 Linnea :

skriven

Tacktack för inlägget, har min avslutning i morgon KL.8. Snygg design/ header, 100 gånger finare :)

Svar: Ja tyckte också det, den här var så mycket gulligare! Men lycka till på din avslutning!
Saga Cassiopeya

2 Alvis:

skriven

Hej! Vilken jättefin och läsvärd blogg du har, Verkligen! :)

Kika gärna in på min blogg och lämna en kommentar eller två.

Vem vet, min blogg kanske är något i din smak? KOLLA GÄRNA!!

Ha en bra dag, Kram! ^^

Svar: Tack för kommentaren :)
Ja det ska jag göra!
Saga Cassiopeya

3 srcryttarna.se:

skriven

Bra inlägg.. jag ska ha på mig en lång kjol i år :)

Svar: Det hade jag också tänkt med hittade ingen, så jag kör på en turkos klänning!
Saga Cassiopeya

4 Emma Leijonqvist:

skriven

Jättefin och intressant blogg! :) jag älskar att läsa om precis det här du skriver om. Jag tar också studenten fredag 13:e.. Jag ska tänka på dina tips då! :) Tycker du ska fortsätta skriva om olika tips som hjälper te.x huden eller håret, det är jätteintressant tycker jag och det är också sånt som många tar tills sig om de har problem med något :) Åter igen, superfin blogg! :)

Svar: Oj otursdag för oss båda, men jätte roligt att du gillar bloggen :) Det är sånna här kommentarer som peppar mig att skriva.
Super fin blogg du har förresten!
Saga Cassiopeya

5 Maja:

skriven

Jag ska ha på mig en vit klänning i år.
Din blogg är jätte bra! Ska testa några saker i detta inlägg :D

6 Julia:

skriven

Jättebra inlägg! Fin blogg! :)

Svar: Tack!
Saga Cassiopeya

Kommentera här: