>Reggad på Commo.se huskurer.blogg.se - Huskur för mjuka händer
Hälsa
Webbhotell Lista

Huskur för mjuka händer

Det här är en huskur för dig som har som vill ha lena händer. Det finns dyra krämer på apoteket och H&m men hemma i skafferiet har du en enklare och billigare metod. Jag tycker att den här huskuren fungerade oväntat bra och om ni också provar den skriv gärna en kommentar och berätta hur det gick!
Du behöver: Salt och olivolja

Så här gör du:
Blanda 1 matsked salt och en tesked olivolja i en bunke, blanda ordentligt och häll sedan smeten i handflata.  Skrubba händerna varsamt, både handflatan, handryggen och kom ihåg att skrubba mellan fingrarna för extra mjukhet. När du har skrubbat färdigt så skölj av händerna (om dina händer är flottiga så använd tvål) och torka dem sedan med en handduk. Klart, nu har du dina mjuka händer!
För extra effekt: Använd grovsalt istället för vanligt salt för ökad skrubbnings effekt

När jag provade:
Jag använde flingsalt (samma sak som grovsalt) och ekologisk olivolja  när jag gjorde den här huskuren vilket fungerade jätte bra. Mina händer är fortfarande lena och mjuka, och det här knepet kommer absolut jag lägga på minnet.

 
1 Emma:

skriven

Bra tips, det ska jag prova. Fin blogg!
Kram/Emma

Svar: Tack Emma!
Saga

2 anonym:

skriven

Vad heter dina andra bloggar???

Svar: Psst så är det jag som har den här bloggen också:
http://mysterylegends.blogg.se/

Ville pröva blogga om något annat och fokuserar på den bloggen just nu :)
Saga Cassiopeya

3 Mandarinen:

skriven

Oj, det fungerade verkligen! :D Känner mig som en baby... Fungerar det att ha på hela kroppen, tror du? Typ när man duschar eller så?
P.S Tycker som många andra här, att du har en väldigt bra och intressant blogg. Hoppas att du börjar blogga mer snart igen. :)

Svar: Jag den här huskuren fungerar på hela kroppen kan jag säga av egen erfarenhet, dock inte ansiktet, och skrubba inte så hårt! :)
Tyvärr kommer jag inte fortsätta med bloggen, men du kan läsa igenom sortimentet!
Saga Cassiopeya

Kommentera här: